چرا امام حسین علیه السلام مانند برادرشان صلح نکردند؟

جانم به فدای دستان بریده اباالفضل (ع)

همیشه اینگونه نیست كه جنگ و جهاد تأمین كننده مصالح عالیه اسلام و مسلمین باشد و اینگونه نیست كه صلح راحت‌ترین روش برای مبارزه باشد. چه بسا تحمل شهادت آسانتر از پذیرفتن صلح باشد. امّا از آنجا كه تمام ائمه تنها به فكر نجات اسلام و مسلمین بودند، حاضر شدند بزرگترین مصائب و سختی‌ها را تحمل كنند یا در قالب صلح و یا در قالب جنگ، امامان همگی مظهر تقوی و روش هستند، تقوی در همگی‌شان مشترك و روش در تمامی‌شان متفاوت است.
روش امام علی ـ علیه السّلام ـ در دو مرحله: سكوت و خروش راهگشای امت می‌گردد. شیوه امام حسن ـ علیه السّلام ـ در مرحله اول روش پدر و راه حسین ـ علیه السّلام ـ در مرحله دوم آن شكل می‌گیرد.
علی بی‌سكوت، خروش و شهادتی هشداردهنده و حیات‌بخش نمی‌داشت، فریاد و جانفشانی حسین ـ علیه السّلام ـ نیز بدون صلح برادر، این چنین در تاریخ به ثبت نمی‌رسید.[1]
بی‌شك اگر صلح امام حسن ـ علیه السّلام ـ نبود، قیام امام حسین ـ علیه السّلام ـ به ثمر نمی‌نشست و اگر شرط امام حسن با معاویه در عدم تعیین جانشین نبود، امام حسین دستاویزی برای قیام علیه بنی‌امیه پیدا نمی‌كرد.
در آیین اسلام تنها قانون واحدی به نام جنگ و جهاد وجود ندارد، بلكه در كنار جنگ و جهاد قانون دیگری به نام صلح وجود دارد، یعنی همانگونه كه پیامبر اكرم ـ صلّی الله علیه و آله ـ در صدر اسلام دربرخی مواقع برای پیشبرد اهداف اسلامی خود دستور به جنگ و جهاد می‌داد (جنگ خندق، خیبر، احد و ...) در شرایطی نیز شیوه جنگ و جهاد را در پیروزی اسلام مؤثر نمی‌دید. لذابا دشمنان قرارداد و پیمان صلح منعقد می‌كرد و موقتاً از دست زدن به جنگ و جهاد خودداری می‌نمود (پیمان بنی اشجع، بنی‌ضمره). امام حسن مجتبی در پاسخ شخصی كه به صلح آن حضرت با معاویه اعتراض داشت، به پیمانهای صلح پیامبر اسلام استناد نموده و فرمود به همان دلیلی كه پیامبر با آن قبائل پیمان بست، من نیز با معاویه قرار داد آتش بس منعقد ساختم.[2]

منبع: راسخون
شاید این جمعه بیاید ، شاید ...

ادامه نوشته

فلسفه‎ی عزاداری سیدالشهدا (ع) چیست؟

جانم به فدای لب های تشنه امام حسین (ع)

حادثه‎ی عاشورا، حادثه‌ای است كه بزرگ‎ترین‌ نقش را در تاریخ اسلام ایفا كرد و به یقین، مسیر تاریخ اسلام را ـ كه منحرف شده بود ـ عوض كرد و آن را از انحراف نجات داد، معنای سخن رسول خدا(ص) درباره‎ی امام حسین(ع) را كه فرمودند:
حسین منی و انا من حسین.
روشن گردانید و درس حركت، نهضت، مقاومت و استقامت به انسان‌ها آموخت.
این حادثه هم از نظر كیفیّت وقوع و هم از جهت عظمت مصیبت و هم از نظر ماندگاری و آثار اجتماعی آن، با هیچ جریان دیگری قابل قیاس نیست؛ و اما در مورد علت عزاداری و گریه بر آن حضرت، باید گفت كه به شهادت تاریخ و روایات، حضرت یعقوب سال‎های طولانی در فراق یوسف با این كه می‌دانست زنده است، اشك می‌ریخت و گریه می‌كرد و یوسف را از یاد نمی‌برد. حضرت سیدالساجدین(ع) نیز تا در حیات بود (حدود چهل سال) صحنه كربلا را با گریه جلوی چشمش مجسّم می‌داشت و می‌فرمود:
قتل اباعبدالله عطشاناً بجنب الفرات و هو یذبح كما یذبح الكبش.
حضرت اباعبدالله با تشنگی شهید شد، در حالی كه كنار رود فرات بود و سر مبارك او را همانند گوسفند بریدند.» و همین‌طور تشكیل مجالس عزاداری از سوی حضرات معصومین(ع) دیگر، همانند امام باقر، امام صادق، امام‎رضا(ع) و خصوصاً گریه‌های طولانی حضرت ولی‌عصر(ع) برای جد بزرگوارش به طوری كه در گریه و عزاداری نسبت به اباعبدالله می‌فرماید: «ای جد بزرگوار من! در تمام حالات برای تو گریه می‌كنم و اگر اشك چشمم تمام شود، سزاوار است كه در مصیبت تو خون بگریم.»[1] و از آن‎جا كه به حكم قرآن:
و لقد كان لكم فی رسول‎الله اسوة حسنة.[2]
ما باید در تمام امور از حضرت رسول(ص) و جانشینان ایشان، درس و الگو بگیریم؛ به درستی گریه و عزاداری بر سالار شهیدان و توسل به ائمه‎ی اطهار(ع) پالایش دهنده‎ی روح و تزكیه كننده‎ی نفس است، چنان‎كه روایات گوناگونی بر فضیلت گریه و عزاداری برای امام حسین و سایر ائمه‎ی معصومین(ع) وارد شده است؛ از جمله روایتی از امام صادق(ع) كه می‎فرماید:
من انشد فی الحسین بیت شعر فبكی و ابكی عشرة فله و لهم الجنة.[3]

منبع: راسخون
شاید این جمعه بیاید ، شاید ...

ادامه نوشته

تجلی قرآن در کربلا

جانم به فدای سه ساله ی امام حسین (ع)

بررسی آیات مربوط به امام حسین (ع) در قرآن و جایگاه قرآن در حرکت ایشان از مدینه تا کربلا
 
قرآن کریم یگانه شاهراه رستگاری انسان و رسیدن به سعادت است. جز در پرتو نورانی آیات کتاب خدا راه گریزی از جهل، گمراهی و غفلت نیست. اهل بیت پیامبر (ص) پرچمداران هدایت و در حقیقت ترجمان راستین قرآن و فصل الخطاب بوده و همچون قرآن، تنها راه هدایت و تمثل صراط مستقیمند. قرآن و عترت در واقع یک حقیقتند و هر یک تبلور تمام عیار موهبت، رحمت و هدایت آسمانی اند؛ حقیقتی جاویدان که یکی بدون دیگری نمی تواند تفسیر و تبیین شود. به هر کدام که رجوع شود و در آن تعمق و تفکر گردد، تو را به سوی دیگری می خواند. در ژرفای قرآن به حضور اهل بیت (علیهم السلام) می رسی و با دقت و توجه در سیطره نظری و عملی اهل بیت (علیهم السلام) به محتوا و مفهوم آیه های قرآن رهنمون می شوی. در این میان نور هدایت حسین بن علی (ع) فروزان تر و آتش عشق او پر نفوذتر و تأثیرگذارتر است و این چیزی جز اراده حق نیست که حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات بشریت از اول تا به ابد باشد. تأمل و تدبر در آیات قرآن در حقیقت به شناخت و آگاهی از امام (ع) نیز منجر می شود و این بدان معناست که هر یک از ثقلین به مثابه میزان و معیار، صحت و سقم دیگری را حکایت می کند. در این نوشتار ابتدا به آیاتی از قرآن که درباره اهل بیت (علیهم السلام) و امام حسین (ع) است اشاره و سپس به همراهی و همگامی قرآن در طول مسیر حرکت امام (ع) از مدینه تا کربلا پرداخته می شود.
آیات فراوانی درباره امام حسین (ع) وجود دارد که از نگاه مفسرین بعضی آیات مستقیماً درباره حضرت است؛ برخی در شأن یا تطبیق بر امام حسین (ع) می باشد و بعضی نیز بر اهل بیت (علیهم السلام) و به تبع آنان امام حسین (ع) دلالت می کند.
آیه مباهله: هرگاه بعد از علم و دانشی که (درباره مسیح) به تو رسید، کسانی با تو به محاجه و ستیزه برخیزند به آنها بگو پیامبر، ما فرزندان خود را دعوت می کنیم شما هم فرزندانتان را، ما زنان خویش را دعوت می کنیم شما نیز زنانتان را، ما از نفوس خود دعوت می کنیم شما هم از نفوس خود. آنگاه مباهله کنیم؛ و لعنت خدا را بر دروغگویان قرار دهیم. (1)
منبع: نشریه همشهری
شاید این جمعه بیاید ، شاید ...
ادامه نوشته

امام حسین علیه السلام با علم به شهادتشان چرا به سوی قتلگاه رفتند؟

جانم به فدای سر بریده امام حسین (ع)

آیا امام حسین(علیه السلام) می‎دانستند شهید می‎شوند؟ اگر چنین است، چرا با پای خویش به سوی قتلگاه رفتند؟

بر اساس احادیث و روایات شیعی علم امام(ع) موهبتی الهی است و نه اكتسابی؛ بدین صورت كه هرگاه هر چه را بخواهد بداند، می‎داند. خداوند متعال می‎فرماید:
عالم الغیب فلا یظهر علی غیبه احداً الّا من ارتضی من رسولٍ.[1]
این آیه نشان می‎دهد كه اختصاص علم غیب به خداوند به این معنی است كه غیب را مستقلاً و از پیش خود ـ با لذات ـ كسی جز خدا نمی‎داند، ولی ممكن است پیامبر با رضایت پروردگار متعال، بداند و نیز ممكن است دیگر انسان‎ها به تعلیم پیامبران از آن آگاهی یابند.
نكته‎ی قابل توجه، این است كه علم موهبتی یاد شده تخلف ناپذیر می‎باشد، زیرا علم ثبت شده در لوح محفوظ آگاهی به چیزی است كه قضای حتمی خداوند بدان تعلق گرفته است.
مرحوم علامه طباطبایی (ره) ـ صاحب تفسیر المیزان در ـ این باره می‎گوید: سیدالشهدا(ع) به عقیده شیعه‎ی امامیه سومین جانشین از جانشینان پیامبر اكرم(ص) و صاحب ولایت كلیّه می‎باشد. علم امام(ع) به اعیان خارجیه و حوادث و وقایع ـ طبق آن چه از ادلّه نقلیه و براهین عقلیه بر می‎آید ـ دو قسم است؛ قسم اول: امام(ع) در هر شرایطی ـ به اذن خداوندی ـ به حقایق جهان هستی آگاه است، اعمّ از آن‎ها كه تحت حس قرار دارند یا آن‎ها كه از دایره‎ی حس بیرون می‎باشند؛ مانند موجودات آسمانی و حوادث گذشته و وقایع آینده؛ قسم دوم: علم عادی است. پیامبر(ص)، به نصّ قرآن كریم و همچنین امام(ع) بشری است مانند سایر افراد و اعمالی كه در مسیر زندگی انجام می‎دهد، مانند اعمال سایر افراد، در مجرای اختیار و براساس علم عادی است و آنچه را شایسته می‎بیند انجام می‎دهد.[2]

منبع: راسخون
شاید این جمعه بیاید ، شاید ...

ادامه نوشته

چرا به امام حسین ـ علیه السّلام ـ ثار الله می‌گویند

چرا به امام حسین ـ علیه السّلام ـ ثار الله می‌گویند و چه كسی این لقب را به ایشان داده است؟

«ثار» در لغت هم به معنی خون آمده است و هم به معنی طلب و انتقام گرفتن از خون كسی كه به دست دیگران كشته شده است.[1]ثار الله از دو واژه ثار و الله تشكیل یافته و یكی از القاب امام حسین ـ علیه السّلام ـ می‌باشدكه در زیارت عاشورا با این لقب آن حضرت را زیارت می‌كنیم. ثارالله: یعنی (طلب دمه الله) كسی كه طالب خون او خداست و انتقام از قاتلین او را خداوند خواهد گرفت.[2]
یكی دیگر از معانی آن یعنی كسی كه در راه خدا كشته شود و خویشاوندان و خاندانش در این راه كشته شود.
مرحوم مجلسی در شرح جمله الوتر الموتور چنین نوشته است: وتر الله ای الفرد المتفرد فی الكمال من نوع البشر فی عصره الشریف او المراد ثار الله ای الذی الله تعالی طالبُ دَمِه و الموتور قتیلُ له، قتیلُ فلم یدرك بدمهِ؛ یعنی فردی كه در راه خدا به شهادت می‌رسد با این كیفیت از تمام بشر و در عصرش منحصراً اوست و یا مراد از آن همان ثار الله است كه به معنی كسی است كه طالب خون او خداوند است، و موتور به معنای كشته شدن در راه خداوند و كشته‌ شده‌ای است كه خونش را انتقام نگرفته باشند، بلكه فقط خداوند است كه انتقام خونش را از قاتلین می‌گیرد.[3]
و احتمال دارد معنای ثارالله چنین باشد، خونی كه صاحب آن خداوند است و ولی دم او خداوند است. چنان كه در بحث قتل عمد و غیر آن از آن به اولیاء دم تعبیر می‌آورند. در اینجا نیز ولی دم خون حسین و انصارش خداوند است. چون خون حسین در راه خدا و برای حفظ قرآن و تمامیت اسلام ریخته شده و خالصاً و مخلصاًلله بوده است و در نهایت درجه اخلاص با تمام وجود برای خداوند بوده است. لذا این خون و این شهیدان خدائی هستند. بنابراین انتقام آن نیز باید از طرف خداوند باشد‌، یا اینكه چون امام حسین ـ علیه السّلام ـ حجت خداوند بر زمین و ولی مطلق حق بود و مردم او را كشتند و زمین را از حجت حق خالی كردند بنابراین خداوند انتقام حجتش را از قاتلین او خواهد گرفت. امّا درباره اینكه این لقب را چه كسی به امام حسین ـ علیه السّلام ـ داده است باید عرض شود كه چون سند زیارت عاشورا قدسی است، یعنی زیارت عاشورا كه زیارت امام حسین ـ علیه السّلام ـ است از طرف خداوند به ائمه رسیده است و‌ آنرا پیامبر اكرم از جبرئیل گرفته و جبرئیل آن را از خداوند یاد گرفته است و از طریق معصومین به ما آموخته‌اند تا آن حضرت را زیارت كنیم،[4] بر این اساس این لقب را خداوند به امام حسین ـ علیه السّلام ـ داده است و چه لقب زیبایی است.
معرفی منابع جهت مطالعه بیشتر:
1. منشور نینوا، مجید حیدری.
2. حماسه سیاسی تاریخی زیارت عاشورا، محمد رسول دریایی.
--------------------------------------------------------------------------------
[1] . عبدالسلام محمد هارون، مقابیس اللغه، ج1.
[2] . ابن المنظور، لسان العرب، ج4، واژه ثار.
[3] . مجلسی، محمدباقر، بحارالانوار، بیروت، موسسه الوفا، چاپ دوم، 1403، ج98، ص154.
[4] . ر.ك: قمی، عباس، مفاتیح الجنان، و سید بن طاووس، اقبال، قم، مركز نشر تبلیغات اسلامی، 1416، ج3، ص 55؛ و دریایی، محمدرسول، حماسه سیاسی تاریخی زیارت عاشورا، تهران، انتشارات جعفری، 1371، ص12 ـ 13.

منبع: راسخون
شاید این جمعه بیاید ، شاید ...

استاد رائفی پور: ایران و غرب

ایران و غرب - بابل 1391/08/21

دانلود:    

منبع: غربت
شاید این جمعه بیاید ، شاید ...

دکتر عباسی: شمارش معکوس برای آرماگدون

همایش دانشگاه رشت 1391/08/16

دانلود:    

منبع: غربت
شاید این جمعه بیاید ، شاید ...

سخنان تکان دهنده استاد پناهیان در فضیلت ماه محرم + دانلود فایل صوتی

حجت الاسلام و المسلمین پناهیان در سال های گذشته بحث کاربردی - اعتقادی تحت عنوان «امتحان» را ارائه فرمودند که یکی از مهمترین و جذابترین مباحث ارائه شده توسط ایشان می باشد. این بحث تا کنون در فضای مجازی ارائه نگردیده است و پایگاه 598 در ایام محرم هر روز یک جلسه به همراه کلیپی تدوین شده از دقایقی از آن را منتشر می کند. گوش دادن این بحث مؤکداً به مخاطبین گرامی پیشنهاد می گردد.

دانلود کامل سخنرانی
:  

دانلود کلیپ :    

در این جلسه استاد پناهیان با مقایسه ای بین ماه مبارک رمضان و ماه محرم، نشان می دهند که چطور ماه محرم از فضیلت بیشتری برخوردار است. همچنین تا حدودی تبیین می کنند که علت ثواب های زیادی که برای گریه بر امام حسین علیه السلام ذکر شده چیست؟ و اینکه آیا خودسازی از طریق گریه بر امام حسین با انجام آن از طریق مطالعات و ریاضت در تضاد نیست؟

منبع: 598
شاید این جمعه بیاید ، شاید ...

ابن یمین

امیر فخرالدین محمود (ابن یمین) فریومدی (متوفای 769 ق) شاعر پر آوازه شیعی در سده هشتم هجری، قصایدی در مدح ذوات مقدس معصومین (ع) دارد از جمله آن هاست:

بعد ازو، صاحب زمان کز سال های دیرباز
دیده ها در انتظار روی آن فرخّ لقاست
چون کند نور حضور او جهان را با صفا
هر کژی کاندر جهان باشد، شود یک باره راست
این بزرگان، هر یکی را در جناب ذوالجلال
از بزرگی، رفعتی فوق سماوات العُلاست
برامید آن که روز حشر ازین شاهان، یکی
گوید: این ابن یمین، از بندگان خاص ماست
این عنایت بس بود ابن یمین را، بهر آنک
هر که باشد بنده شان در این دو دنیا پادشاست.

شاید این جمعه بیاید ، شاید ...

ابن مغازلی

«ابوالحسن علی بن محمد بن طبیب واسطی» معروف به «ابن مغازلی» فقیه شافعی است. کتاب «البیان فی اخبار صاحب الزمان» از تألیفات اوست. وی از علمای اوائل سده چهارم هجری بوده و به چهار واسطه از ابوصلت هروی حدیث نقل می کند.

شاید این جمعه بیاید ، شاید ...

پوستر شهدای هسته ایی

شهادت هنر مردان خداست. امام خمینی (ره)


برای مشاهده در اندازه ی واقعی ، بر روی تصویر كلیك نمائید

شهادت این دانشمندان برجسته در راه آرمانهای بلند و الهی، به کشور، انقلاب اسلامی، ملت ایران و محیط علمی آبرو بخشید و آنان با این شهادت، به بالاترین رتبه از ارزشهای معنوی دست یافتند. مقام معظم رهبری (مدظله العالی)

شاید این جمعه بیاید ، شاید ...

دانلود و مشاهده سریال اینترنتی "نفوذ"

نخستین سریال اینترنتی ایران از 10 آبان ماه،یکشنبه ها و چهارشنبه ها در دسترس مخاطبین قرار خواهد گرفت.

فصل نخست این سریال  در 10 قسمت 9 دقیقه ای  طراحی شده است که به موضوع جوانان و اینترنت پرداخته  و با قالبی پلیسی جاسوسی، ماجرایی پر کش و قوس را برای بینندگان بازگو می کند.

پخش این سریال توسط سایت www.3rial.tv انجام می پذیرد که  از ابتدا ی آبان ماه سال جاری راه اندازی شده و به همراه دانلود رایگان این مجموعه بخش های گوناگونی چون: پشت صحنه، عکس، اخبار، نظرسنجی، مسابقه و مصاحبه آنلاین را برای علاقمندان مهیا کرده است.

دانلود قسمت اول:با کیفیت بالا                          مشاهده قسمت اول:  

دانلود قسمت اول:با کیفیت پایین      

دانلود قسمت دوم:با کیفیت بالا   

دانلود قسمت دوم:با کیفیت پایین   

شاید این جمعه بیاید ، شاید ...

جای خالی را پر کنید ؟!

لطفا جای خالی را پر کنید ؟!
صدا و سیما ......... است

دوباره ، دوباره و دوباره پخش انیمیشنی که پر است از نمادهای ماسونی، شیطان پرستی و ... از صدا و سیما، این بار از شبکه نمایش.
انیمیشن مورچه قهرمان، زمان پخش ساعت 15:00 تاریخ 14-08-1391 از شبکه نمایش.
هر چه بگندد نمکش میزنند، وای به روزی که ...

مشاهده و تحلیل نمادها در ادامه مطلب . . .

شاید این جمعه بیاید ، شاید ...

ادامه نوشته

ابن متیل

یکی از وکلای محمد بن عثمان – نائب دوم – در بغداد بود. مرحوم صدوق گزارشی را از دیدار سری محمد بن عثمان با ابن متیل نقل می کند. طبق این گزارش محمد بن عثمان با ابن متیل در یکی از خرابه های عباسیه بغداد دیدار کرد. در آن جا نامه ای که امام دوازدهم به او نوشته بود، خواند و سپس آن را از بین بُرد.

این مطلب بیانگر این است که روابط نائب دوم با وکلای خود بسیار دقیق بود تا هیچ ردّ پایی را به مقامات دولتی نشان ندهد و جان خود و امام و وکلای خود را از خطر محفوظ بدارد.

چون «جعفر بن احمد بن متیل» از دوستان نزدیک «محمد بن عثمان» بود، برخی گمان می کردند که «محمد بن عثمان» امر وکالت و سفارت حضرت را پس از خود به او خواهد سپرد. چون هنگام وفات «محمد بن عثمان» فرا رسید، ابن متیل در بالای سر او و حسین بن روح در پایین پایش نشسته بودند. «محمد بن عثمان» در آن حال به ابن متیل رو کرد و گفت: من مأمور شدم که حسین بن روح را وصیّ گردانم و امور را به او واگذارم. وقتی ابن متیل این سخنان را شنید از جای خود بلند شد و دست «حسین بن روح» را گرفت و او را در بالای سر «محمد بن عثمان» نشانید و خود در پایین پای او نشست.

شاید این جمعه بیاید ، شاید ...

دانلود سخنرانی کم نظیر مهدی دانشمند: "غــدیر تــا کــربلا"


پیشنهاد ویژه دانلود

با این بار، دفعه سومی هست که این پست را قرار دادم و تنها به خاطر کم نظیر بودن موضوع سخنرانی و اهمیت موضوع "غدیر" هست، که ان شاءالله اول خودم را عرض می کنم و بعد دیگران را که موضوع و بحث غدیر را بیشتر و بهتر درک کنیم و برای دیگران شرح دهیم. ان شاءالله عزیزانی که دانلود نموده اند مجددا گوش بدهند و عزیزانی هم که دانلود نکرده اند حتما دانلود کنند و هم خود و هم دیگران را تشویق به شنیدن این سخنرانی کم نظیر کنند .

ماه رمضان سال پیش بود که در خدمت دوستان روم "حرم اهل البیت" در مسنجر بیلوکس بودم و روزانه به حمد خدا به کمک دوستان و بنده یک جزء قرآن کریم تلاوت می شد و جلسات پرسش و پاسخ و برنامه های متنوع دیگری به صورت آنلاین و برای همه بازدیدکنندگان برگزار میشد که در فواصل برنامه ها، هر شخصی به انتخاب خودش یه فایل صوتی (قرآن، سخنرانی، سخنان مقام معظم رهبری، شهدا و ..) را پخش میکرد و بقیه گوش می دادند و استفاده می کردند.

... و بنده در آن زمان قسمت هایی از همین مجموعه سخنرانی "غــدیر تــا کــربلا" را پخش کردم که با استقبال زیادی که از سوی عزیزان و درخواست های آنها، مجموعه کامل سخنرانی را جهت دانلود در وبم قرار دادم که ان شاءالله حتما دانلود کنید و استفاده کنید . پیشنهاد بنده این هست که با توجه به نزدیک شدن به ماه محرم الحرام و شهادت آقا اباعبدالله الحسین (ع) و واقعه کربلا و مناسبت پیش رو یعنی حادثه عظیم غدیر، این سخنرانی را بعد از دانلود روی گوشی همراه یا پخش کننده خودرو خود انتقال بدید و گوش بدید .

كل فایل 70 مگابایت است كه اون را به سه قسمت تقسیم كردم و هر قسمت شامل سه فایل سخنرانی هست.

فایل ها به صورت rar exe تهیه شده اند، بعد از دانلود فایل را اجرا و Install  را کلیک نمائید. محتویات فایل در فولدری با همان نام و در همان جا برای شما باز می شود. با سپاس

۱- حجم 24.9 مگابایت     MahdiBiya | مهدی بیا

۲- حجم 23.6 مگابایت     MahdiBiya | مهدی بیا

۳- حجم 21.6 مگابایت     MahdiBiya | مهدی بیا

شاید این جمعه بیاید ، شاید ...

ابن شاذان

اسم او «محمد بن شاذان بن نعیم نعیمی نیشابوری» است. شیخ صدوق او را در ردیف ده نفر دیگر که دو نفرشان از نواب خاصه هستند عثمان بن سعید و محمد بن عثمان ذکر کرده و او را از نائبان منصوب از سوی امام قائم (ع) دانسته است. لکن ابن طاووس او را جزء نائبان با واسطه دانسته و از کسانی محسوب داشته که از معجزات حضرت آگاهی پیدا کرده و آن حضرت را زیارت کرده است.

شاید این جمعه بیاید ، شاید ...

ابن خلدون

«ابوزید عبدالرحمن بن محمد» معروف به «ابن خلدون» از بزرگان و حکما و مورخان معروف (متولد 732 هـ.ق در تونس و متوفی 806 یا 808 هـق) است. کتاب تاریخی او موسوم به «العبر و دیوان المبتداء و الخبر فی ایام العرب و العجم و البربر» در هفت جلد، معروف است.

وی، تنها کسی است که در مقدمه کتاب تاریخ خود احادیث مربوط به امام زمان (ع) را با حدیث مجعولِ «لامَهدی اِلا عیسی بن مریم» مورد ایراد قرار می دهد. چون در عصر «ابن خلدون» نظر به شرایط خاصی که در جهان اسلام پیش آمده و تب مهدی پرستی بالا گرفته بود، افراد فرصت طلب برای پیشبرد اهداف خود از عنوان «مهدی موعود» استفاده می کردند، لذا ابن خلدون به خاطر سوء استفاده از این حقیقت، به خود عقیده نیز بی اعتقاد شده و در صحت احادیث شبهه کرده است. «ابن خلدون»، فصلی از کتاب خود بالغ بر بیست صفحه را به بحث درباره مهدویت و انتظار منجی موعود، اختصاص داده و به نقل و نقد از احادیث سی و شش گانه ای که بزرگان علم و حدیث، آن ها را درباره ظهور حضرت مهدی (ع) یادآور شده اند، پرداخته است. او در سرآغاز همین فصل می نویسد:
«آن چه در میان عموم مسلمانان به مرور زمان، شهرت یافته این است که ناچار باید در آخرالزمان، مردی از خاندان پیامبر، ظهور کند و دین را تأیید بخشد و عدل و داد را آشکار سازد و او را مهدی می نامند.» در پاسخ ابن خلدون گفته اند:
اولاً: تعداد احادیث، منحصر به این سی و شش حدیث نیست که او در کتاب خود آورده است ثانیاً: بسیاری از علمای بزرگ اهل تسنن، احادیث مهدی را متواتر دانسته اند. ثالثاً: سوء استفاده از یک حقیقت، دلیل بر باطل بودن آن حقیقت نمی شود، بلکه خود این موضوع، دلیل بر اصالت مهدویت است. اگر چیزی اصالت نداشته باشد، هرگز تقلبی آن یافت نمی شود.
بسیاری گفته اند انگیزه مخالفت «ابن خلدون» با این احادیث، تعصب های خاص مذهبی و پاره ای از مصلحت اندیشی های بی دلیل است. البته برخی گفته اند: تحلیل سیاسی از مقدمه او گویای این است که انکار او جنبه سیاسی دارد، زیرا در برابر فاطمیین که ادعای مهدویت کرده بودند، او هم انکار مهدویت کرد. اما بزرگان و دانشمندان اسلام، گفتار او را ردّ کرده اند، به ویژه «ابن عبدالمؤمن» که کتاب ویژه ای نوشته و سی سال قبل در شرق و غرب انتشار یافته است. 

شاید این جمعه بیاید ، شاید ...

ابن حوشب

«ابوالقاسم رستم بن حسین بن فرج بن حوشب بن زاذان نجار کوفی» ملقب به «منصور الیمن» از داعیان اسماعیلی سده سوم هجری بود. وی از مدعیان مهدویت بود و لقب منصور به داعیه او دلالت دارد؛ چون در سرزمین یمن، مهدی را منصور می خوانند. وی اصلاً ایرانی و از اهالی کوفه و نخست، شیعه دوازده امامی بود، ولی پس از رحلت امام عسکری (ع) به اسماعیلیه گروید.
وی در 270 ق از قادسیه به یمن آمد و مانند عباسیان، بی ذکر نامی خاص به «الرضا من آل محمد» دعوت کرد. نخست دژ استواری در کوه لاعه برآورد و پس از آن که سپاهی بر خود فراز آورد و کارش بالا گرفت، دست به تسخیر شهرهای عمده یمن از جمله صنعا زد و داعیانی از سوی خود به سراسر نواحی یمن و بحرین و یمامه و سند و هند و مصر و مغرب فرستاد. ابوعبدالله شیعی، داعی فاطمیان در شمال افریقا، پیش از عزیمت به این سرزمین، چندگاهی در یمن، پیش «ابن حوشب» به سر برد و در مجالس او حاضر شده، دقایق و رموز دعوت را از او بیاموخت. در 302 یا 303 امام زیدی یمن، دست ابن حوشب و عمالش را از یمن کوتاه کردند.
«ابوالقاسم رستم بن حسین بن فرج بن حوشب بن زاذان نجار کوفی» ملقب به «منصور الیمن» از داعیان اسماعیلی سده سوم هجری بود. وی از مدعیان مهدویت بود و لقب منصور به داعیه او دلالت دارد؛ چون در سرزمین یمن، مهدی را منصور می خوانند. وی اصلاً ایرانی و از اهالی کوفه و نخست، شیعه دوازده امامی بود، ولی پس از رحلت امام عسکری (ع) به اسماعیلیه گروید. وی در 270 ق از قادسیه به یمن آمد و مانند عباسیان، بی ذکر نامی خاص به «الرضا من آل محمد» دعوت کرد. نخست دژ استواری در کوه لاعه برآورد و پس از آن که سپاهی بر خود فراز آورد و کارش بالا گرفت، دست به تسخیر شهرهای عمده یمن از جمله صنعا زد و داعیانی از سوی خود به سراسر نواحی یمن و بحرین و یمامه و سند و هند و مصر و مغرب فرستاد.
ابوعبدالله شیعی، داعی فاطمیان در شمال افریقا، پیش از عزیمت به این سرزمین، چندگاهی در یمن، پیش «ابن حوشب» به سر برد و در مجالس او حاضر شده، دقایق و رموز دعوت را از او بیاموخت. در 302 یا 303 امام زیدی یمن، دست ابن حوشب و عمالش را از یمن کوتاه کردند.

شاید این جمعه بیاید ، شاید ...

ابن حسام

ابن حسام خوسفی (متوفای 875 ق) شاعر پر آوازه آیینی در سده نهم هجری است. دیوان اشعار او از مناقب آل الله سرشار و معطر است، خصوصاً شیفتگی بسیاری را نسبت به ساحت مقدس حضرت ولی عصر (ع) نشان می دهد:
ای صبا! افتان و خیزان تا به کی!          غالیه بر خاک ریزان، تا به کی؟!
قصه از شاه ولایت گوی و بس         داستان پور دستان تا به کی؟!
عالم از ظلمت، سواد شب گرفت          آخر ای خورشید تابان! تا به کی؟!
مرحبا ای مهدی آخر زمان!          آشکارا باش، پنهان تا به کی؟!
ابن حسام سه ترکیب بندِ مناقبی در ستایش حضرت ولی عصر (عج) دارد که در پیشینه شعر مهدوی در زبان فارسی بی سابقه است.

شاید این جمعه بیاید ، شاید ...

افشای ابعاد تازه ای از رسوایی اخلاقی مجری سابق BBC

رسوایی کودک آزاری جیمی ساویل مجری سابق شبکه بی بی سی همچنان تیتر نخست روزنامه‌های انگلیس است و پلیس این کشور اعلام کرده که بیش از 300 قربانی دیگر را که در زمان وقوع تجاوز زیر 16 سال داشته‌اند، شناسایی کرده است.

شکارچی دختران

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری شین‌هوا، ساویل که در اکتبر سال گذشته در سن 84 سالگی درگذشت ، یکی از مجری‌های مشهور برنامه‌های کودکان در انگلیس بود.

سخنگوی انجمن ملی جلوگیری از خشونت علیه کودکان (ان اس پی سی سی) گفت: به نظر می‌رسد جیمی ساویل یکی از فجیع ترین مجرمان جنسی بوده که این انجمن تا به حال با آن برخورده است.
افسر ارشد پلیس مسئول تحقیقات درباره ساویل نیز گفت: پلیس با یک پرونده سوء استفاده جنسی در مقیاس بی سابقه‌ای مواجه شده است.

پلیس لندن که بزرگترین نیروی پلیس در بریتانیا محسوب می‌شود، طی سه هفته گذشته تحقیقات گسترده‌ای را در سرتاسر بریتانیا درباره ساویل انجام داده است.
افسران پلیس لندن با بیش از صد زن صحبت کرده‌اند که می‌گویند در کودکی از سوی ساویل مورد تجاوز جنسی قرار گرفته اند.
در مجموع تاکنون 300 نفر گفته‌اند که ساویل آنها را مورد تجاوز قرار داده که برخی موارد به 50 سال قبل باز می‌گردد.
پیتر اسپیندلر افسر پلیس گفت:تحقیقات مشخص کرده افراد دیگری نیز وجود دارند که ممکن است قربانی ساویل بوده باشند.
در حال حاضر پس از آنکه مشخص شده دستکم هفت تحقیق درباره فعالیت‌های ساویل در دهه 1980 آغاز و سپس رها شده، صلاحیت و شایستگی پلیس انگلیس زیر سوال رفته است.
این در حالیست که پلیس می‌گوید: در آن زمان به دلیل اینکه قربانیان گفته‌اند تمایلی به پیگیری پرونده ندارند و همچنین به دلیل نبود شواهد کافی تحقیقات را رها کرده است.
اما این رسوایی به وجهه شبکه بی بی سی به شدت آسیب زده است.

گفته می‌شود برخی از تجاوزات جنسی ساویل در محل شبکه بی بی سی و قبل و بعد برنامه تلویزیونی صورت گرفته است.
افشای رسوایی جنسی ساویل باعث شده که چندین تن از مجریان زن مشهور بی بی سی اعلام کنند که در دهه 1980 در این شبکه مورد تعرض جنسی قرار گرفته‌اند.
بی بی سی در حال حاضر اعلام کرده که تحقیقات جداگانه‌ای را درباره پرونده کودک آزاری و آزار جنسی شروع کرده است.

اگر در آینده نزدیک افراد مشهور دیگری  در رابطه با رسوایی جنسی ساویل دستگیر شوند، این مسئله باعث تشدید یکی از بدترین رسوایی های فاش شده در رسانه‌های انگلیس در چند دهه اخیر خواهد شد .

منبع: واحد مرکزی خبر
شاید این جمعه بیاید ، شاید ...

جنگ نرم رسانه ایی


برای مشاهده در اندازه ی واقعی ، بر روی تصویر كلیك نمائید

منبع: سیخونک
شاید این جمعه بیاید ، شاید ...

ابن جنید

«ابو علی محمد بن احمد بن جنید بغدادی» مشهور به «ابن جنید» از اعاظم فقهای امامیه و اکابر علمای شیعه و از مشایخ شیخ مفید و مشایخ نجاشی و شیخ طوسی بوده است. او نخستین کسی است که باب اجتهاد را مفتوح ساخته و یا این که او در این امر از «حسین بن ابی عقیل» پیروی نمود. لذا از این دو بزرگوار در السنه فقها به «قدیمین» تعبیر می کنند.
مرحوم نجاشی پس از آن که وی را به «وجه فی اصحابنا، ثقه جلیل القدر» توصیف کرده گفته است: از بعضی بزرگان شیعه شنیدم می گفت: مبلغی مال و شمشیری از حضرت صاحب (ع) به نزد او بود که در مرض موت، آن ها را به کنیزش سپرد. از مؤلفات وی: الالفه، التراقی الی علی المراقی، نثر طوبی، ازاله الران عن قلوب الأخوان، الاحمدی فی الفقه المحمدی، الافهام لأصول الاحکام، احکام الصلاه، استخراج المراد من مختلف الخطاب است. به قولی، در سال 381 در ری درگذشت.

شاید این جمعه بیاید ، شاید ...

دلایل ملاقات حضرت ولی‌عصر(عج) با مردم

معارف عمیق مهدویت ضامن سلامت و سعادت جامعه و فرد فرد انسان‌هاست، اعتقاد به بشارت‌های پیامبران گذشته و ائمه دین (ع) افراد با انگیزه و پرتوانی را در جامعه می‌تواند پرورش دهد، باور به حضور امامی ناظر بر اعمال، از جنبه فردی موجب پاک نگاه داشتن روح و پیراستن اعمال از زشتی‌هاست و از جنبه اجتماعی باعث هم‌دلی مؤمنان و ایستادگی در برابر ظالمان می‌شود، کارکرد وسیع و عمیق آموزه‌های مهدوی، جذابیت خاص موضوع را نشان می‌دهد، به همین دلیل، قشرهای مختلف جامعه پرسش‌های بسیاری در این موضوع دارند که لزوم پاسخگویی صحیح به آن‌ها از راهی مطمئن بر کسی پوشیده نیست.

پژوهشکده مهدویت در کتاب «مهدویت، پرسش‌ها و پاسخ‌ها» به برخی از شبهات این گونه پاسخ می‌دهد:

* چگونه می‌توان امام مهدی(عج) را زیارت کرد؟
*آیا می‌توان همیشه امام زمان(عج) را زیارت کرد؟

*درباره ملاقات با امام زمان(عج) چه احادیث و روایاتی وجود دارد؟

*انگیزه حضرت(عج) از دیدار با مردم چیست و چه فاید‌ه‌ای دارد؟

*تشرفات به محضر حضرت ولی‌عصر(عج) در زمان غیبت چگونه است؟

همه در ادامه مطلب . . .

منبع: فارس
شاید این جمعه بیاید ، شاید ...

ادامه نوشته

ابن بابویه

در عرف علمای رجال، کنیه سه تن از فقهای بزرگ شیعه است: «علی بن حسین» و دو پسرش «ابوعبدالله حسین و ابوجعفر محمد صدوق».
بابویه، نام جد اعلای ایشان، کلمه ای است فارسی، منسوب به «بابو» یعنی بابا، پدر، پیر و مرشد.
محمد، فرزند «علی بن حسین بابویه» همان شیخ صدوق، معروف به «ابن بابویه» است. «علی بن حسین بابویه» با دختر عموی خود (دختر محمد بن موسی بن بابویه) ازدواج کرد، اما از او فرزندی نیافت. نامه ای به «حسین بن روح» نوشت و به وسیله او از امام زمان (ع) تقاضا کرد که دعا بفرماید تا خدا فرزندانی فقیه به او عنایت کند. از ناحیه امام (ع) پاسخ آمد که از همسر فعلی خود فرزندی نخواهی داشت، ولی به زودی کنیزی دیلمی را مالک می شوی و دو پسر فقیه از او نصیب تو خواهد شد. ابن بابویه، سه پسر پیدا کرد (محمد، حسین و حسن) محمد و حسین، هر دو فقیه شدند و حسن، به عبادت و زهد مشغول شد.

«ابن بابویه» از علمای بزرگ شیعه در قرن چهارم هجری و صاحب تألیفات بسیار و ارزشمندی است. مرحوم محدث قمی می نویسد: حدود سیصد تألیف دارد که این تألیفات عمدتاً در ابواب فقه و اصول و تفسیر و سیره پیامبر (ص) و ائمه (ع) و احتجاج و اخبار فضائل اهل بیت و اخبار غیبت و علائم ظهور امام غایب (ع) و آداب زیارت مشاهده مشرفه و پاسخ به سئوالات علمای سایر بلاد است. از جمله آن کتاب ها: «من لایحضره الفقیه»، «توحید صدوق»، «رساله اعتقادات»، «خصال»، «کمال الدین»، «عیون اخبار الرضا» و ... است. صدوق به اجماع علمای شیعه در وسعت دانش و قوت حافظه و نظم فکری و کثرت تألیفات و جمع احادیث و صحت اتقان در میان سایر علمای شیعه ممتاز است.

مرحوم صدوق در سال 381 هجری، وفات و در شهر ری در گورستانی که هم اکنون معروف به «ابن بابویه» است مدفون است. و مقبره پدرش (علی بن حسین بابویه) در قم است.

شاید این جمعه بیاید ، شاید ...

دعای عرفه با ترجمه فارسی

بسم الله الرحمن الرحیم

شب نهم ذی الحجه شب مناجات و توبه است .شبی که در آن توبه مقبول و دعا  مستجاب است. کسى که آن شب را به عبادت بسر آورد اجر صد و هفتاد سال عبادت داشته باشد. هرکس این دعا را در شب عرفه و یا در شبهای جمعه بخواند خدواند او را بیامرزد. و آن دعا این است.

 

اَللّهُمَّ یا شاهِدَ کُلِّ نَجْوى

خدایا اى آگاه هر راز

وَمَوْضِعَ کُلِّ شَکْوى وَعالِمَ کُلِّ خَفِیَّةٍ وَمُنْتَهى کُلِّ حاجَةٍ یا مُبْتَدِئاً

و مرجع هر شکایت و داناى هر پنهان و منتهاى هر حاجت اى آغازنده ...

منبع: طاقچه
شاید این جمعه بیاید ، شاید ...
ادامه نوشته

دانلود سخنرانی جدید رائفی پور،مهدویت و رسانه

زمان : 29-07-1391
دانلود:   
شاید این جمعه بیاید ، شاید ...

دانلود سخنرانی جنجالی دکتر عباسی علیه اصلاح طلبان

سخنرانی ارزشمند اما جنجالی و داغ از استاد دکتر حسن عباسی که مربوط به دوره ریاست جمهوری محمد خاتمی میباشد . زمان :01:10:00 دقیقه      پیشنهاد ویژه دانلود

دانلود :    

با تشکر از ظهور 12
شاید این جمعه بیاید ، شاید ...

مشاهده و دانلود مستند فوق العاده "الا یا اهل العالم"

این مستند فوق العاده در خصوص آثار و برکات روز اربعین و لزوم شرکت در پیاده روی آن روز و رابطه آن با ظهور حضرت مهدی (عج) و ... از زبان استاد بزرگوار علیرضا پناهیان ست، که در این پیاده روی ها به همراه دانشجویان دانشگاه هنر و جمعی از هنرمندان و فیلمنامه‌نویسان شرکت نموده اند.
ب
خش اول این مستند که حاصل چندین بار حضور سازندگان اثر در پیاده روی اربعین از نجف به کربلای معلی ست از شبکه دوم سیما پخش شد که با هنرمندی، بخشی از زیبایی پیاده روی میلیونی اربعین را به تصویر کشیده است. پیشنهاد ویژه دانلود و مشاهده مستند

زمان پخش: 01-08-1391 از شبکه دو ساعت: 21:00

دانلود مستند:                          مشاهده مستند به صورت آنلاین:  


مشاهده قسمت برگزیده این مستند: ( چکیده مستند در 16 کلیپ زیر)

باصلوات بر محمد و آل محمد (ص) دانلود و مشاهده نمائید

قرائت متن پیام آیت الله بهجت توسط فرزند ایشان   زمان: ۱:۱۵ دقیقه
پناهیان: چرا اربعین باید کربلا باشیم ؟    زمان: ۰:۱۳ دقیقه
پناهیان: عظمت پیاده روی اربعین   زمان: ۰:۲۵ دقیقه
پناهیان: حج قابل مقایسه با کربلا نیست ؟!   زمان: ۱:۲۷ دقیقه
✚  پناهیان: علت حذف مناسک کربلا از سوی خداوند   زمان: ۰:۳۵ دقیقه

پناهیان: تعریف خداوند از مناسک کربلا ... _ جانسوز    زمان: ۰:۵۱ دقیقه
پناهیان: فقط اربعین باید رفت کربلا    زمان: ۰:۳۹ دقیقه

پناهیان: حداقل احترام به کربلا ...    زمان: ۰:۲۰ دقیقه
پناهیان: پیاده روی اربعین برابر با قدم گذاشتن در جای پای ...    زمان: ۰:۲۰ دقیقه

پناهیان: یاری اباعبدالله الحسین برابر با ظهور مهدی موعود (عج)    زمان: ۰:۴۰ دقیقه
پناهیان: ارزش زیارت اربعین    زمان: ۰:۲۲ دقیقه
پناهیان: اسلام ناب یعنی اربعین و لزوم شناختن آن به دنیا    زمان: ۰:۳۶ دقیقه

پناهیان: چگونه عالم خبردار شود که اربعین حسین است ؟    زمان: ۰:۱۱ دقیقه
پناهیان: چگونه همه ی عالم پسر حسین (ع) و حسین (ع) را بشناسد ؟ *  زمان: ۰:۴۰ دقیقه

آیت الله بهجت: ندای الا یا اههل العالم را چه کسانی می شوند ؟ **    زمان: ۰:۴۵ دقیقه
پناهیان: شعار یا ثارالله امام زمان (ع) به چه معناست ؟ *    زمان: ۰:۲۵ دقیقه

پناهیان: پیاده روی اربعین یعنی پیاده رویهای تمرین ظهور مهدی (عج)    زمان: ۰:۳۵ دقیقه


:: این آپارات هم مدتی ست اذیت میکنه !!، بعد از کلی تبدیل فرمت، ادیت و در نهایت آپلود کردن ویدئوها میگه بدلیل مشکل فنی، ویدئو قابل بارگزاری نمی باشد. تا الان چندتا ویدئو آماده کردم ولی بدلیل همین مشکل هنوز موفق به آپلود اونها نشدم، از دوستان بازدید کننده درخواست دارم در صورت اطلاع از این موضوع ما را راهنمایی کنند . با تشکر 

شاید این جمعه بیاید ، شاید ...

بدون شرح... | مرگ بر یوتیوب قانون مدار !!


برای مشاهده در اندازه ی واقعی ، بر روی تصویر كلیك نمائید

ترجمه متن فوق در گوگل ترانسلیت

مرگ بر یوتیوب، مرگ بر یوتیوب قانون مدار !!

شاید این جمعه بیاید ، شاید ...